Czy agencja SEO zbuduje optymalną stronę www? Nie każda, ale to możliwe!

Na przestrzeni ostatnich miesięcy niezwykłą popularność zyskały płatne i darmowe kreatory stron internetowych, które oferują także bezpłatną możliwość zaprojektowania samodzielnie własnej witryny. Czy tego rodzaju oferty to opłacalne rozwiązanie? Zdecydowanie nie. I czy warto zainwestować w stronę internetową zoptymalizowaną pod SEO? Zdecydowanie tak!

Obecnie, strony internetowe to absolutny “must have” – warto jednak pamiętać, że zmienił on swoją rolę oraz funkcję. Wcześniej witryny internetowe były dla wielu firm czymś w rodzaju wizytówki, obecnie wydają się pełnić funkcję narzędzia skutecznie budującego zarówno wizerunek, jak i relacje z klientami oraz cele sprzedażowe. Aby jednak osiągnąć pożądany efekt oraz docelowy zysk z konwersji*, należy zatroszczyć się o odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Obecnie siła strony internetowej tkwi w jej kodzie, strukturze oraz zawartości.

Czy istnieje możliwość zaprojektowania strony internetowej o wysokim współczynniku konwersji za stosunkowo niewielkie pieniądze? Cóż, ze stroną internetową jest podobnie, jak z inwestycją w wymianę starych żarówek halogenowych na nowe LEDy. Nowoczesne źródła światła są znacznie droższe, ale gwarantują szybką amortyzację kosztów oraz ich długotrwałą oszczędność.

Budowa strony internetowej wiąże się z szeregiem działań, które wymagają czasu oraz zaangażowania profesjonalistów. Wśród etapów składających się na tworzenie projektu możemy wymienić:

  1. Określenie grupy odbiorców, tj. ich identyfikacja oraz opracowanie modelu oczekiwanych przez klienta zachowań
  2. Zaprojektowanie strategii content marketingu i zebranie materiałów mających znaleźć się w witrynie
  3. Przeprowadzenie audytu SEO starej witryny lub wyznaczenie nowych strategii dla nowej strony www budowanej od podstaw
  4. Wprowadzenie wybranej strategii SEO, optymalizacja strony internetowej.
  5. Realizacja testów, które mają zweryfikować skuteczność oraz funkcjonalność witryny
  6. Napisanie zoptymalizowanych pod SEO treści nasyconych wartościowymi słowami kluczowymi
  7. Końcowa optymalizacja strony mająca na celu usprawnienie jej działania, szybkość ładowania, etc.

To tylko część tego, co składa się na całościowy proces projektowy budowy profesjonalnej, nowoczesnej oraz prawidłowo zoptymalizowanej strony internetowej. Warto pamiętać, że na pozycję wyświetlania witryny w Google wpływają nawet takie czynniki, jak prawidłowe opisanie zdjęć w systemie CMS strony. Tego rodzaju pozornie nieistotnych drobiazgów jest całe mnóstwo – mogą one zarówno polepszyć pozycję witryny, jak i ją znacznie pogorszyć. Dobra agencja SEO zadba o najdrobniejsze szczegóły, które mogą mieć kluczowe znaczenie!

Kreatory oraz firmy oferujące proste strony internetowe za niewielkie pieniądze nie oferują kompleksowych usług związanych z budową i optymalizacją witryny pod wyszukiwarki. Co więcej, wiele agencji webowych zajmuje się jedynie “postawieniem” strony internetowej, a cele witryny i monitoring nad jej efektywnością oraz ewentualne wprowadzenie zmian leżą po stronie klienta.

Każda skuteczna witryna wymaga przeprowadzania cyklicznych audytów, a także ciągłego doskonalenia jej struktury (algorytmy Google zmieniają się szybko i bezlitośnie). Dlatego też, wybierając agencję interaktywną, z którą zbudujemy naszą stronę internetową, warto kierować się zmysłem przedsiębiorcy – profesjonalne strony www oraz usługi SEO to inwestycja!

*Konwersja – akcja wykonana przez użytkownika Internetu po dotarciu na wybraną stronę internetową (np. zakup produktu, zapisanie się do newslettera, pobranie pliku ze strony, wypełnienie formularza kontaktowego itp).

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna